Eerste indrukken

9 februari 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vandaag is de tweede volledige dag hier, maar het voelt echt al als een eeuwigheid. Dinsdagmorgen vlogen we naar Johannesburg, waar we na een vlucht van 11 uur aankwamen. We hadden hier een ‘’overnachting’’, maar we kwamen ’s avonds pas rond half 12 aan en we werden ’s nachts om 4 uur alweer opgehaald. Een echte nacht kon je het dus niet noemen. 6 uur ’s ochtends vlogen we door naar Port Elizabeth, waar we na bijna een uur wachten op het vliegveld werden opgehaald (het is echt waar dat Afrikanen totaal niks met tijd hebben). We kwamen in het huis, waar ruim 25 mensen momenteel verblijven. 20 hiervan zijn Nederlands, dus de voertaal is ook voornamelijk Nederlands. Gister was de eerste dag in het kindertehuis. De kinderen zijn enorm lief en vragen ook veel aandacht. Het is alleen wel erg lastig want er zijn overdag maar 5 kinderen, omdat de rest van de kinderen op school zitten. Rond 2 uur komen ze thuis, maar rond 3 worden wij alweer opgehaald. Ook doen de kleinere kinderen vrij weinig op een dag. Weinig speelgoed, boekjes, spelletjes etc. Er is dus totaal geen programma of iets. De oprichter van het huis, mama Gladys is echt een enorm lieve en inspirerende vrouw. Ze vroeg meteen naar foto's van onze familie en vooral fotos van de beppes deden het erg goed! Want ze is zelf immers ook een ''grandmama'' :)

Verder zijn we enorm moe van de warmte, alle indrukken en informatie, dus we liggen elke avond weer vroeg in bed. Dit weekend hebben we nog geen plannen, waarschijnlijk vooral veel strand, wat natuurlijk ook niet verkeerd is (vooral als je je bedenkt dat het in Nederland zo'n 30 graden kouder is :)

1. Wouter:
    10 februari 2018