Week 2

19 februari 2018

Morgen zijn we hier alweer 2 weken en de tijd vliegt voorbij! Vorige week woensdag was het Valentijnsdag en om een beetje in de stemming te komen hebben we hartjes geknipt en de kinderen konden deze versieren. Het resultaat is erg leuk geworden en de kindjes vonden het erg leuk! Helaas is de wifi hier te slecht om foto’s erbij te uploaden, maar ik heb een link waar ik regelmatig foto’s aan toevoeg. Bij interesse kun je m’n moeders een berichtje doen en zal ze met liefde de link even doorsturen :)

Afgelopen zaterdag zijn we met een groepje (2 duitsers en 3 nederlanders) naar Addo geweest, een van de grootste safariparken van Afrika. Erg bijzonder om opeens zonder hekken ertussen oog in oog te staan met o.a. olifanten, zebra’s, impala’s etc.

Vandaag was het weer maandag, dus weer een dag in het kindertehuis. Het blijft me nog steeds verbazen dat het hier zo enorm anders gaat dan in Nederland. Een aantal voorbeelden: ze hebben hier totaal geen ritme, elke dag is anders. Ook eten ze hier niet gezamenlijk. De kinderen (van 2 en 4 jaar) krijgen gewoon hun broodje/drinken/lolly en eten dit lopend of op de bank op. Je kan van te voren al raden dat dit nooit goed kan gaan. Wat wel leuk is om te zien is dat ze ook zoveel lol kunnen hebben met elkaar. Alleen met een bal hebben ze al de grootste pret.  Ook merk je dat ze het echt leuk vinden dat je er bent, maar hierdoor kunnen ze erg kattig reageren als je ook een ander kindje aandacht geeft. Maar het went gelukkig steeds meer! Ook de mensen in het huis leren we langzaam beter kennen, wat het erg gezellig maakt :)

1. Mathilde Halbersma:
    19 februari 2018